4 tuti tipp, melyek segítségével kezdő vendégeidet rászoktathatod a rendszeres testmozgásra

4 tuti tipp, melyek segítségével kezdő vendégeidet rászoktathatod a rendszeres testmozgásra

Rengeteg ember akad, aki hirtelen felindulásból vágnak bele abba, hogy edzésekre járjanak. Az első néhány alkalommal motiváltak, hajtja őket a lendület. Később ez a lelkesedés azonban fokozatosan alábbhagy, és sokan néhány hét, vagy egy-két hónap után, eredmények és motiváció hiányában abbahagyják a rendszeres testmozgást.

Abban, hogy ez ne így történjen, edzőként rengeteget segíthetsz. Vendégeid számára ugyanis Te jelented az első számú motiváló erőt, az egészséges életmóddal való kapcsolódási pontot. Ebben a bejegyzésben éppen ezért mutatunk neked 5 olyan tuti tippet, melyeket, ha megosztasz vendégeiddel, biztos lehetsz abban, hogy a jövőben kevesebb lesz az óráidról lemorzsolódó, motiválatlan kuncsaftok száma!

Jelöljenek ki célokat

Mindannyian mások vagyunk, éppen ezért a testmozgással és fitnesszel kapcsolatos céljaink is eltérőek lehetnek. Van, aki néhány kilót szeretne leadni csupán a rendszeres edzés segítségével, míg akad olyan is, akik csak hobbi, kikapcsolódásként választja a heti többszöri testmozgást. Éppen ezért fontos, hogy vendégeink tiszta elképzelésekkel rendelkezzenek azzal kapcsolatban, mi is az az eredmény, amit elvárnak attól, hogy óráidat rendszeresen látogatják.

Rendkívül lényeges az is, hogy ne csak nagy, elérhetetlennek tűnő távlati célokkal rendelkezzenek, hanem lehetőleg az ezek eléréséhez szükséges, apróbb célokat is felállítsanak maguknak. Ezek a részeredmények motiválóan hatnak rájuk abban, hogy akkor se adják fel az edzést, ha álmaik és terveik egyelőre nagyon távolinak és elérhetetlennek tűnnek.

Válasszanak megfelelő példaképeket

Fontos, hogy tudatosítsd kuncsaftjaidban: az edzések célja nem az, hogy tökéletesen teljesítsenek, hanem hogy óráról órára tanuljanak, fejlődjenek valamit. Ennek érdekében nem szabad teljesítményüket olyan valakiéhez viszonyítaniuk, aki náluk jóval magasabb szinten áll a testmozgás terén.

Az évek óta edző barát, a fitnesz-guru munkatárs, valamint az újságokban látott testépítők sem számítanak feltétlenül jó példaképnek. Ha egy kezdő teljesítményét a jóval tapasztaltabb emberekéhez hasonlítja, annak sok esetben csalódottság lehet a vége. Az egyéni teljesítményt éppen ezért mindig saját szinthez, aktuális tudáshoz igazodva kell mérni, és ennek alapján kell megítélni óráról órára a fejlődés mértékét is.

Hozzanak magukkal még egy embert

Sokak számára kihívást jelent, hogy egyedül, ismerős arcok segítsége nélkül birkózzanak meg azzal a feladattal, hogy hetente akár többször is edzésekre járjanak. A csoportos órák legnagyobb előnye, hogy az ember inspiráló közegben, akár saját barátaival, ismerőseivel is együtt mozoghat. A Spomoco-ba történő regisztrációval kuncsaftjaid azt is láthatják, hogy barátaik mikor hová mennek edzeni, ezzel pedig egymást is motiválják majd a testmozgásra.

Egy ismerős nem csak teljesítményt tekintve lehet motiváló erő vendégeid számára, de a szociális interakció okozta stressz hatását is képes lehet hatékonyan csökkenteni. Éppen ezért érdemes mindenkit arra bíztatnod, hogy ha teheti, hozzon magával óráidra legalább még egy embert.

Alakítsák rutinná a mozgást, tervezzük tudatosan hétköznapjainkat

Minél nagyobb rutinnal csinálunk bizonyos dolgokat az életben, annál nagyobb az esélye annak, hogy fel sem tűnik, hogy azok már mindennapjaink részévé váltak. Az azonban, hogy egy adott cselekvés hatékonyan ivódjon be mindennapjainkba, eleinte gondos, precíz tervezést igényel.

Nincs ez másképp a testmozgás esetében sem. Minél inkább köré szervezzük hétköznapjainkat, annál rutinszerűvé válik majd az edzés, és annál nehezebben tudjuk elképzelni nélküle az életünket. Rohanó világunkban azonban egyáltalán nem egyszerű kialakítani egy hétről hétre követhető, hétköznapi órarendet.

A Spomoco naptárkezelő applikációja segít abban, hogy vendégeid jó előre lefoglalhassák edzési időpontjaikat, ezáltal ezek köré az alkalmak köré szervezhessék hétköznapi teendőiket. ilyen módon az edzés jóval könnyebben integrálhatóvá válik a mindennapokban, és jóval könnyebben lehet belőle folyamatos, rutinszerű tevékenység, melyhez a nehezebb, hajtós heteken is könnyedén lehet igazodni.

Regisztrálok a spomoco®-ba

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük