3 érv, amivel a leglustább kuncsaftot is ráveheted a rendszeres testmozgásra

3 érv, amivel a leglustább kuncsaftot is ráveheted a rendszeres testmozgásra

A rendszeres edzés olyan feladat, melyet a legtöbb embernek nem könnyű beiktatnia sűrű, hétköznapi teendők közé. Sokan ezért, sokan pedig egyszerűen lustaságból döntenek úgy, hogy alig néhány óra után lemorzsolódnak a csoportos edzésekről, és inkább rutinszerű testmozgás nélkül élik tovább a mindennapjaikat. 

Akadnak olyan érvek azonban a heti edzési rutin betartása mellett, melyek a leglustább, vagy a legelfoglaltabb embereket is képesek meggyőzni arról, hogy az egészséges életmód fontos, és csupán heti néhány óra aktivitás is elég lehet ahhoz, hogy hosszabb és boldogabb életet élhessünk.

Az alábbiakban három olyan indokot gyűjtöttünk össze, melyek az esetek többségében a szkeptikusokat is képesek meggyőzni arról, hogy a rendszeres testmozgás nem csak szükséges, de hasznos és szórakoztató is lehet egyben!

Nem csak a fizikai egészség megőrzésében segít

Bizonyított tény, hogy a rendszeres testmozgás nem csupán erőnlétünkre és állóképességünkre, de mentális egészségünkre is pozitív hatással van. Több, különböző kutatás eredménye is azt igazolja, hogy a rendszeres edzés nem csupán a hétköznapi stressz hatékony leküzdését segíti, de aktív életmód mellett az olyan betegségeken is könnyebben felülkerekedhetünk, mint a depresszió vagy a szorongás. Mindezek mellett egy kiadós mozgással töltött délután az álmatlanság ellen is hatékony fegyver, arról már nem is beszélve, hogy saját fizikai korlátaink leküzdése rengeteg motivációt adhat a mindennapos, szellemileg megterhelő feladatok kivitelezésében is.

Boldogabbak leszünk tőle

A legtöbben egész biztos ismerik azt az elégedettségérzést, amit néhány frissen lefutott kilométer, vagy egy intenzív edzés képes nyújtani egy stresszel teli, hosszú nap után. Tudományosan bizonyított tény, hogy ez a fajta kellemes fáradtság nem csupán azok számára élvezetes, akiknek mindene a testmozgás és életmódszerűen űznek valamilyen sportágat.

A testedzés segíti agyunkban az endorfin, azaz a boldogsághormon termelődését. Minél több az endorfin az agyban, annál vidámabbak és elégedettebbek vagyunk. Sőt! A fokozott boldogsághormon-termelés segít leküzdeni az olyan problémákat, mint a folyamatos stresszel járó levertség és fáradtság, és az endorfindús agy az időskori demencia kialakulásának veszélyét is nagyban csökkentheti.

Rendszert hoz a mindennapokba

Mint azt korábban is említettük, sokan azért nem edzenek rendszeresen, mert a munka és a család mellett úgy érzik, nehéz belesűríteni a testmozgást a mindennapokba. Ez eleinte valóban okozhat némi fejtörést, azonban nem szabad megfeledkezni egy rendkívül bölcs közmondásról, ami eképpen szól: az embernek arra van ideje, amire szeretné, hogy legyen.

Szinte egyetlen olyan ember sem akad ezen a bolygón, aki hétköznapi teendőinek praktikus átszervezésével ne tudná megoldani azt, hogy hetente egy-két órát önmagának és egészségének szentelhessen. A rendszeres edzés segít abban, hogy hétköznap rutinunkat praktikusan megszervezhessük, jobban gazdálkodjunk időbeosztásunkkal, és ennek köszönhetően akár családunkra, hobbinkra, vagy a pihenésre is több időnk maradjon. 

Ha eleinte nem is tűnik egyszerűnek a feladat, a Spomoco naptárkezelő alkalmazása segít abban, hogy az ember előre tervezhessen, így a hétköznapi teendőit egy állandó, biztos pont, fontos rutinfeladat köré tudja szervezni!

Regisztrálok a spomoco®-ba

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük